divendres, 16 de juliol del 2010

DE TOMÀQUETS I EL PA AMB TOMÀQUET

Ara al estiu las amanides de tomàquet son uns dels meus plats preferits , i posats a escollir prefereixo les varietats clasicas i de la terra, dos cops que he 
















 



provat els rafian i similars a part del preu , he agafat unes colitis de nassos , això que sempre els rento bé, però ja sigui tomàquet sol o amb tonyina, formatge, olives ous durs .....








 EL PA AMB TOMÀQUET

 I també soc un amant del pa amb tomàquet qui si us demano una cosa, hi ha gent que primer tira la sal i després el oli, altres primer el oli després la sal ( JO) jo no si si es indiferent o hi raons per fer-ho de una manera concreta. Si algu ho sap que ho expliqui. Vosaltres qui ordre seguiu ?

11 comentaris:

Helena ha dit...

Com diuen.. l'ordre dels factors no altera el producte. Doncs jo primer hi frego un all, després una mica de tomàquet, i per últim un rajolí d'oli, i sense gens de sal. Per mi així és diví!

Fins aviat! ;)

Les Coses són com Som ha dit...

jo no hi he posat mai sal al pa amb tomàquet, per mi és més autèntic. El meu plat preferit!!

Garbí24 ha dit...

Sempre primer la sal i despres l'oli...el perque...no ho sé NPI

Pakiba ha dit...

jo tampoc posó sal al pá amb tomáquet.
Las amanidas son bonísímas tal con dius:
tomaquet, olivas negres, atún amb oli de oliva i ou dur. El tomaque de branca y dur . Una passada.

starbase ha dit...

Primer la sal, perque l'oli crea una pel.lícula hidròfuga que evita que la sal quedi impregnada en el tomàquet. Es a dir, si la tires al final estàs salant literament l'oli.

si la tires abans, estàs salant el tomàquet i completes amb el rajolí d'oli.

lisebe ha dit...

Doncs la veritat no m'hi fixat mai si ho faig abans o despres, crec que la costum de posar el pa sempre sucat amb tomàquet es instintiu automátic, ara m'hi fixaré.
Jo també faig moltes amanides de tomàquet i la que m'agrada molt es la que li poso troçets de formatge Feta i orenga per sobre amb oli i sal.

Bon cap de setmana

òscar ha dit...

El meu ordre és tomàquet, oli, sal i (la part més important) ... cap endins!

sargantana ha dit...

estic amb starbase..jo tambe penso igual

ara m'en fas venir ganes...coi d'home!!

Pere ha dit...

Ja podies haver posat els tomàquets en caixes de fusta, són més ecològiques i naturals.
Això del plàstic i el cartó prové de matèries no sostenibles i contaminants.
La sal sempre al final i en poca quantitat.


Bona tarda Gurmet.

Elfreelang ha dit...

El gaspatxo també és boníssim! i el suc de tomàtec amb una mica de pebre!
Doncs jo poso primer l'oli i de sal de vegades ni en poso!

rits ha dit...

jo no hi poso sal (xò si en posés, li posaria abans que l'oli,...simplement perquè així ho vaig aprendre de casa!)

i si, visca el pà amb tomàquet!!!!!